جشنواره شطرنج بیل ( سوییس - 2012 )

پایگاه همدان شطرنج


جشنواره شطرنج بیل - سوییس در سال 2012 از 23 جولای تا 2 آگوست 2012 طبق سنوات گذشته در بخشهای مختلف در شهر بیل سوییس برگزار شد. این دوره از مسابقات در بخشهای مختلف اعم از مسابقات استادان (در 11 دور سوییسی)،مسابقات اصلی (9 دور سوییس) ، مسابقات بلیتز و سریع ، مسابقات شطرنج 960 ، مسابقات جوانان ، مسابقات همزمان ، شطرنج تنیس و سمینار مربیان شطرنج برگزار شد.

اما مهمترین و مورد توجه ترین بخش مسابقات را جدول اساتید بزرگ تشکیل می داد که با شرکت شش استاد بزرگ مطرح جهان شطرنج و با حضور "مگنوس کارلسن" ، "هیکارو ناکامورا" ، "آنیش گیری" ، "اتین باکرو" ، "ونگ هائو ، آلکساندر موروزوویچ/ویکتور بولوگان در 10 دور به روش دوره ای و رفت و برگشت برگزار شد.

ایندوره از مسابقات با کنترل زمانی 100 دقیقه برای انجام 40 حرکت + 50 دقیقه برای انجام 20 حرکت + 15 دقیقه برای مابقی بازی با احتساب 30 ثانیه پاداش حرکت مورد محاسبه قرار گرفت.

سیستم امتیازشماری مسابقات به روش امتیازشماری فوتبالی یعنی 3 امتیاز برای کسب هر پیروزی ، 1 امتیاز برای کسب هر تساوی و 0 امتیاز برای کسب باخت منظور می شد.

قهرمانی "ونگ هائو" از "چین"

در پایان 10 دور رقابت که به روش دوره ای و رفت برگشت به انجام رسید ، "ونگ هائو" استاد بزرگ مطرح و قدرتمند چینی توانست با استفاده از سیستم امتیازشماری ویژه مسابقات و با کسب 19 امتیاز گوی سبقت را از حریفان و به خصوص "مگنوس کارلسن" نزدیکترین تعقیب کننده اش و شانس اول قهرمانی مسابقات برباید و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.نکته جالب توجه اینکه "کارلسن" طبق جدول امتیازشماری سنتی شطرنج در صدر قرار گرفته بود و از این حیث عنوان قهرمانی را به دست آورده بود.

در رده های بعدی "هیکارو ناکامورا" استاد بزرگ آمریکایی با کسب 16 مقام سوم را از آن خود کرد."آنیش گیری" استاد بزرگ جوان هلندی با همین امتیاز و امتیازشکنی کمتر در جای چهارم ایستاد."اتین باکرو" از فرانسه که در این دوره از مسابقات کم فروغ ظاهر شد با کسب 7 امتیاز در مکان پنجم و ماقبل آخر ایستاد و "ویکتور بولوگان" که در دور سوم و به جای "آلکساندر موروزوویچ" که به دلیل بیماری مجبور به ترک مسابقات شده بود ، با کسب تنها 4 امتیاز در مکان ششم و آخرین قرار گرفت.

جدول رده بندی نهایی

سیستم امتیاز شماری سنتی :

سیستم امتیاز شماری ویژه مسابقات (سیستم امتیاز شماری فوتبال) :

 

نتایج کامل مسابقات


دریافت بازیها

سایت رسمی مسابقات

 

منبع : پایگاه شطرنج و به نقل از سایت شطرنجیان

 

پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین

" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر